Underskriftskampanje MOT fartshumper på strekket EIK - HOVE

Til: Lund Kommune

Underskriftskampanje MOT fartshumper på strekket EIK - HOVE (Kommunal vei) i forbindelse med Rullering av Trafikksikkerhetsplanen.

Med bakgrunn i forslag om å anlegge fartshumper på strekket som er hovedferdselsåren for landbrukstrafikk i Hovsherad ønsker vi å signalisere at humpene vil medføre en forringet arbeidsdag for mange næringsdrivende. I perioder av året er det svært stor ferdsel med landbruksmaskiner (30-50kmt) med tung last, lange arbeidsdager og mange turer på strekket.
Slitasje på kjøretøy og redskap samt belastningen for fører i kjøretøyet medfører en forringet arbeidshverdag, hvorvidt tiltaket som er foreslått er formålstjenlig når det ikke er et utbredt ønske blant beboerne i området eller FAU om å få anlagt tiltak mener vi dette bør revurderes. Vi poengterer også at det medfører stort forbruk av diesel når en skal få kjøretøy opp i fart etter kraftig nedbremsing.

Politikontakt Svein Arild Bringedal bekreftet i tlf samtale 23.09 at det ikke er mottatt bekymringsmeldinger om trafikken på strekket eller registrert ulykker/nesten ulykker på strekket knyttet til myke trafikanter.

VI SKRIVER UNDER DA VI MENER FARTSHUMPER PÅ STREKKET IKKE ER NØDVENDIG

Signeres av: Brukere av veistrekket og beboere EIK - Hove i Hovsherad