Støtt Miljøforsvaret

Til: Stortinget

Vi tar faget Entreprenørskap og bedriftsutvikling på Nydalen videregående skole. Her har vi kommet med en ide som vi har valgt å kalle Miljøforsvaret! Det langsiktige målet vårt er å opprette et alternativ/ et supplement til det nåværende forsvaret. Tanken er at det er mange miljø/klima-engasjerte ungdommer der ute, som leter etter måter å kunne bidra. Hvor skal de gå?
Mange unge velger å melde seg inn i militæret, fordi de er i tvil på hvor de vil gå videre med utdanningen, og har behov for en produktiv pause. Ved å delta i det nåværende militæret, kan man samle studiepoeng og inspirasjon til videre karriere. Disse tilbudene skal også gjelde, om du deltar i miljøforsvaret. Fordelen her, er at det plass til alle. For de som ikke møter kravene til det militære forsvaret for eksempel, vil det være et minst like godt alternativ.

Signeres av: Alle

25.01.2021

50 underskrifter! Tusen takk alle sammen, gjerne støtt oss og del underskriftskampanjen videre, det setter vi stor pris på.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer