Stopp planene om ny vei til Campus Vestfold gjennom Fogdeskogen

Til: Politikere i Horten kommune

Dette er en kampanje for å stoppe planene om ødeleggende veiutbygging gjennom vakre Fogdeskogen. Skogsområdet rundt Adalstjern naturreservat på Borre har høye naturverdier og rekreasjonsverdier. Dette understrekes av kommunen selv i omtalen av områdeutviklingen som skal foregå rundt Campus Vestfold fremover.

Planene om å anlegge en vei gjennom denne naturen er således uhyrlige. En ekstravei inn i skogsområdet fra Rv19 ved undergangen i Sandeveien kan ikke forsvares når det allerede fins en flott vei på den korte avstanden mellom kommende ny togstasjon og Campus Vestfold.

Vi har ikke råd til å miste natur. Vi vil ikke erstatte natur med enda en trafikkert vei. Det bestandige ved naturen tar vi så alt ofte for gitt, til det brått er for sent. Skogen er noe av det som gjør nærmiljøet trygt og godt på Borre. La skogen og alle skapningene som utgjør den være i fred for veiutbygging! For oss mennesker og våre medskapningers skyld.

Signeres av: Alle som bryr seg om naturverdier, er glad i nærmiljøet Borre, og/eller ønsker tilgang på et unikt rekreasjonsområde fremfor biltrafikk på vestsiden a

04.04.2022

Jeg sendte i kveld inn alle de 496 signaturene som til nå har kommet inn mot Campusveien, som et høringsinnspill mot planene om nedbygging av Tonsåsen.

13.12.2021

Jeg har dessverre ikke fått noen tilbakemeldinger fra politikerne etter at jeg sendte inn underskriftene våre. Jeg skrev imidlertid en ny mail til dem igjen idag etter å ha fått et viktig innspill fra en reflektert innbygger, nemlig at en ny vei vil føre til at næringslivet på Borre får dårligere kår. Både Kiwi og det planlagte kjøpesenteret med Rema 1000 trenger at folk kjører forbi her slik at de får flest mulig kunder. Så det er mange logiske brister i planene for Borre.

Solvor

24.11.2021

Obs: Kampanjen fortsetter, da det fremdeles kommer inn stadig flere signaturer!

24.11.2021

Hei! Jeg har nå sendt underskriftene som hittil har kommet inn til politikerne. Dermed har de dem i hende i god tid før neste ukes møte i formannskapet.

22.11.2021

Tusen takk til alle som har signert for å beskytte det lune nærmiljøet og den rike skogen på Borre! Kommunen har satt av hele 90 millioner kroner til denne veien. Jeg lar kampanjen gå litt til, i tilfelle enda flere vil delta. Så sender jeg signaturene inn til politikerne.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer