Formell klage på eksamen i BØK3541

Til: Handelshøyskolen BI

Denne kampanjen hendvender seg til studenter som høsten 2022 har gjennomført eksamen i faget BØK3541 Virksomhetsstyring- og økonomi.

Vi er en gruppe studenter som står sammen om å ytre vår misnøye rundt gjennomføringen av avsluttende eksamen i BØK3541 mot Handelshøyskolen BI, etter at det ble sendt ut et generelt svar på våre klager om eksamen.

1. Tiden på eksamen strakk ikke til for å svare på oppgavene gitt grunnet mengden informasjon som eksamen inneholdt.

2. Eksamenssettets oppbygning hadde stort avvik fra tidligere eksamenssett gitt i faget.

3. Opplæringen i faget var sentrert rundt oppgaveboken som var laget på gamle eksamensoppgaver gitt i faget tidligere.

Hva ønsker vi å oppnå?
1. Sensuren av eksamen skal baseres på en normalfordeling ut fra hvordan vi som studenter (både campus- og nettstudenter) har scoret på eksamen. Det betyr at om mange ligger i nedre sjiktet så skal grensen for å stryke reduseres. Og følgelig også grenser for å nå opp til de andre karakterene reduseres.

2. For de som på tross av normalfordeling ikke skulle nå opp til ståkarakter i faget, skal Handelshøyskolen BI tilby en gratis kontinuasjonseksamen. Dette forsøket skal ikke telle mot antall eksamensforsøk man har mulighet til å gjennomføre i faget.

24.05.2022

Det skulle selvsagt stå våren 2022, det gikk visst litt fort i svingene da jeg laget denne. De det gjelder vet hva det handler om så det tar jeg med ro :D takk til dere alle!!

24.05.2022

Etter en rekke tilbakemeldinger innser jeg at vi kommer til et fremme et utvidet krav i punkt 2 ovenfor Handelshøyskolen BI om at samtlige studenter som ønsker det skal få tilbud om gratis kontinuasjon. Jeg hadde ikke tenkt over at mange vil kunne trenge høyere karakter for blant annet å kunne gå på master eller lignende. Beklager at jeg ikke tenke så langt da jeg utformet teksten til kampanjen og nå kan den dessverre ikke endres.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer