Stopp planene om ny vei til Campus Vestfold gjennom Fogdeskogen

Til: Politikere i Horten kommune

Dette er en kampanje for å stoppe planene om ødeleggende veiutbygging gjennom vakre Fogdeskogen. Skogsområdet rundt Adalstjern naturreservat på Borre har høye naturverdier og rekreasjonsverdier. Dette understrekes av kommunen selv i omtalen av områdeutviklingen som skal foregå rundt Campus Vestfold fremover.

Planene om å anlegge en vei gjennom denne naturen er således uhyrlige. En ekstravei inn i skogsområdet fra Rv19 ved undergangen i Sandeveien kan ikke forsvares når det allerede fins en flott vei på den korte avstanden mellom kommende ny togstasjon og Campus Vestfold.

Vi har ikke råd til å miste natur. Vi vil ikke erstatte natur med enda en trafikkert vei. Det bestandige ved naturen tar vi så alt ofte for gitt, til det brått er for sent. Skogen er noe av det som gjør nærmiljøet trygt og godt på Borre. La skogen og alle skapningene som utgjør den være i fred for veiutbygging! For oss mennesker og våre medskapningers skyld.

Signeres av: Alle som bryr seg om naturverdier, er glad i nærmiljøet Borre, og/eller ønsker tilgang på et unikt rekreasjonsområde fremfor biltrafikk på vestsiden a

1 uke siden

Obs: Kampanjen fortsetter, da det fremdeles kommer inn stadig flere signaturer!

1 uke siden

Hei! Jeg har nå sendt underskriftene som hittil har kommet inn til politikerne. Dermed har de dem i hende i god tid før neste ukes møte i formannskapet.

2 uker siden

Tusen takk til alle som har signert for å beskytte det lune nærmiljøet og den rike skogen på Borre! Kommunen har satt av hele 90 millioner kroner til denne veien. Jeg lar kampanjen gå litt til, i tilfelle enda flere vil delta. Så sender jeg signaturene inn til politikerne.