Billigere vintersport

Til: NENT group

Fra og med 2021/2022 sesongen skal nesten all vintersport over på Tv3/Viasport/Viaplay. Tv3 har sagt de skal prioritere å sende alle langrenns konkurranser, selvfølgelig da med reklame, men hva med hopp/kombinert osv? En viaplay totalpakke som gir deg tilgang til alle disse sportene koster 329kr i måneden, totalt 1645kr for de 5 månedene disse sportene vises.
I tillegg til et arkiv som strekker seg langt tilbake i tid, har NRK gjennom mange år vist stor kompetanse innen å vise vinteridrett med kjente og kjære kommentatorer, og humoristisk ekstra materiale. Når man likevel betaler dyre dommer til NRK er det ikke alle som har råd til å betale de nesten 2000kr for å få med seg vinteridretten.
I tillegg sitter det mange eldre der ute som gleder seg til noe å se på gjennom vinteren, men som ikke har og kan med internett og Viaplay.
Jeg personlig er en ME syk jente uten jobb/utdanning, uten venner i området som elsker hopp sporten, og ser hver konkurranse. Gjennom hopp har jeg fått mange venner i utlandet, vi sitter og snakker sammen gjennom hver kvalifisering og konkurranse.
Jeg tror at dersom NENT group ikke vurderer prisene og tilgjengelighet, vil interessen for vintersport gå ned drastisk.