Nei til ikke eksludering og ja til inkludering i Norsk Bilsport!

Til: Alle i Motorsportmiljøet, både utøvere, funksjonærer og tilhengere.

Kjære alle motorsport interesserte,

Vi i NMK Grenland og NMK Konsmo ønsker på bakgrunn av de siste hendelsene med våre to unge utøvere å starte en underskriftkampanje for å få disse tilbake i depotet og muligheten til å kunne være med på motorsport uten risikoen for å bli kastet ut. Vi trenger din hjelp til å samle underskrifter og vise at slik behandling ønsker vi ikke av noen utøvere!

Etter en hendelse på Gardermoen (NM Rallycross) fikk to unge utøvere suspensjon i 3mnd. Denne straffen er ikke opp til oss som klubb å ta stilling til her. Men når vi får beskjed om at en av utøverne har blitt advart og fått beskjed om at han vil kunne bli bortvist ved å møte opp som teammedlem på NM runde i Rallycross på Gol denne helgen mener vi det er på tide å si ifra!

Regelverket tolkes etter vår oppfatning strengt, og det er ikke slik vi ønsker at unge utøvere eller noen utøvere skal behandles. De har gjort noe galt og fått straffen sin for det, og skal de nå straffes igjen ved å ta fra dem alt som har med motorsport å gjøre. Vi som klubber er helt avhengig av alle i denne sporten.

Det har vært flere både fysiske og språklige kamper i depotene oppigjennom årene, som kan kategoriseres som verre enn dette. Men vi kjenner ikke til at det noengang har vært håndhevd en så hard og ekskluderende straff mot så unge utøvere.

Vi ønsker derfor å starte denne underskriftskampanjen for å vise at selv om man noen ganger gjør dårlige valg på banen, skal man ha muligheten til å lære av dem og ikke ekskludere eller støtes ut av miljøet. Vi vil ha med alle og støtter heller at vi må lære av våre feil fremfor uformålsmessig dobbel straff.