Ørskog ut av Ålesund?

Til: Ålesund kommune v/politisk ledelse

Skal Ørskog ut av Ålesund?

Denne underskriftskampanjen er laget for å finne ut av/høre/vite hva innbyggerne i tidligere Ørskog mener om dette spørsmålet. De signalene og innspill vi har fått, tilsier at mange mener de ikke ble hørt, eller hadde noe reelt alternativ å stemme på/om, i den tidligere prosessen som førte til sammenslåing. Vi gir folket den muligheten her.
Blir det en stor nok oppslutning av folk som vil “ut av Ålesund, er målet til arbeidsgruppen å igangsette en folkeavstemming.

Skriver du under her, gir du din tilslutning til videre arbeid med "Ørskog ut av Ålesund”.

Signeres av: Innbyggere i tidligere Ørskog kommune. Du må ha fylt 16 år for å stemme.

I går

Det nærmer seg siste innspurt i kampanjen og vi har i dag (uvaskede lister) ca. 300 underskrifter, fordelt på nett og fysiske lister. Vi får høre at det er noen som ikke har skrevet under pga. at de ikke finner listene. Det er veldig synd, så oppfordringen vår er å dele linken, dele informasjon og fortelle folk som lurer hvor det er mulig.
Det ligger fysiske lister på utsalgssteder rundt om i gamle Ørskog, så spør folk etter de, får man muligheten til å skrive under.
Skriver du under på en li

2 uker siden

Kampanjen går fremover og interessen er stor fra folk som lurer på hva som skjer, og hvor veien går videre. Det meste av informasjon finner du her: https://www.facebook.com/groups/755016375151108

Kampanjen går videre ut september. Vi håper engasjementet fortsetter og at de som ønsker seg ut av Ålesund kommune, skriver under på listen(e).