NEi til reform i videregående skole!

Til: Stortinget og Regjeringa

I videregående skole i dag så er det følgende obligatoriske fag: matte, norsk, engelsk, samfunnsfag, geografi, naturfag, religion, historie og fremmedspråk. Så kommer sjokket om att regjeringa har lyst til å korte ned på fellesfagene til matte, engelsk og norsk. Jeg mener for det første det er fullstendig idiotisk å utføre den planlagte reformen når blant annet flere elever fullfører videregående utdanning under dagens regjering. For det andre så er vi i en stadig mer globalisert verden som resulterer i økt behov for å lære om kvarandre, og då er det kanskje ikke det lureste å kutte samfunnsfag, historie og religion som fellesfag, for de fellesfagene utgjør grunnmuren til demokratiet og forståelsen me har til det enkelte individ. For det tredje så mener jeg att denne reformen vil medføre mer A4-standard i skolen og att dermed flere elever dropper ut, spesielt studiespesialiserende hvor me ikke blir pina nok på skolebenken. For det fjerde så vil det komme til å bli færre lærere som om vi ikke er nok lærere som mangler i den norske skolen.

Sammen kan vi stoppe større forskjeller blant elever, nedlegging av arbeidsplasser for lærere med kompetansemangel og att flere elever dropper ut og sitter uten utdanning!

Signeres av: Elever som skal på videregående i nærmeste framtid, lærere, foreldre