Redusere farten i Kleppevarden

Til: Klepp Kommune

Fra Kleppevarden 41/43 opp til Kleppevarden 65/67 er det ca 130m med vei uten fartsdump. Kun den ene siden er det tilrettelagt med fortau, andre siden derimot ligger husene tett med vei, og her fører det til fare med barn som kan springe rett ut i veien. Det har begynt å komme mer barn på denne siden av veien og folk kjører ikke altid i 30km/t som er oppgitt. Igjen er 30km/t litt for mye når husene ligger så tett inntil veien. Vi ønsker å få gjort noe med dette, om det er fartsdumper eller noe annet som kan hjelpe mot fartbøllene. NOE må skje før uhellet er ute. Vi har ingen å miste.

Derfor lager jeg denne underskrift kampanjen for å vise at jeg ikke er alene om dette og kommunen krever flertall som er plaget av dette.

Signeres av: Beboere langs Kleppevarden

23.06.2021

Jeg kommer ikke til å gi meg på dette.
Har forespurt om hvilke tidspunkt dette ble utført på. For det er MYE trafikk i denne gaten og høy fart.

Personlig at jeg senket gjerdet mitt ned, og gitt fri sikt 50-60cm før adkomst til vei. Håper flere ordner sitt, så har vi vårt på det rene.

23.06.2021

Vi har observert at det er i flere innkjørslereretablert hekk,tre,gjerde som er til hinder for frisikt ut mot offentlig veg. Vi vil gjøre dere oppmerksom på at det utgjør trafikkfarlige situasjoner.I frisiktsone skal det ikke etableres noe som er over 0.5 meter over vegens nivå.

23.06.2021

"Trafikksikring KleppevardenViser til henvendelse angående trafikksikring Kleppevarden, strekning mellom Kleppevarden 41/43 til Kleppevarden 65/67.Det er foretatt befaring, samt trafikkmåling på nevnte strekning, farten er innenfor akseptabelt fartsnivå og det er ikke grunnlag for etablering av trafikksikring/fartshumper.Det er fortau på ene siden av vegen og det er forholdsvis liten trafikkmengde på vegstrekningen."
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer