JA TIL LIKESTILT PARKERING

Til: Elever ved Polarsirkelen videregående skole

På Polarsirkelen videregående skole hevder ledelsen å bry seg om elevenes meninger. I skoleåret 2019-2020 frontet det nydannede elevrådet aktivt saken om dårlig parkeringsplasser ved skolen. Elevene forklarte ledelsen at det ikke var i nærheten av nok parkeringsplasser for elever nedenfor skolen og at de blir tvunget til å stille bilene ulovlig parkert for å kunne komme seg til timen. Ansatte ved skolen har selv mer en god plass til parkering oppe ved skolen og elevene foreslo å bryte ned avgrensede parkeringsområder for å åpne for fri parkering.

Ledelsen på skolen valgte straks å snu ryggen til elevene i saken, de forklarte at det ikke var noe å gjøre med problemet. Kort tid etter skolestart 2020-2021 valgte ledelsen å gjøre DET STIKK MOTSATTE av å lytte til elevene og deres hjertesak. De valgte å innskrenke parkeringen til elevene enda mer. Dette ble gjort uten inkludering av elevrådet. Hvordan kan en skoleledelse som jobber mot elevenes ønsker hevde å bry seg om elevenes meninger?

Denne underskriftskampanjen vil fronte elevenes stemme. Velger du å skrive under er du enig i at ledelsen på Polarsirkelen videregående skole må ta tak i problemet til elevene. Dette er en stemme til FRI PARKERING på skoleområdet samt utbygging av FLERE PARKERINGSPLASSER.