Vi som syntes at det er uforsvarlig med gult nivå på Skedsmo vgs!

Til: skolens administrasjon

Den 02.febrauar 2021 Ble det bestemt at skolene skulle gå fra rødt til gult nivå, noe som medfører at alle elevene skal tilbake til skolen; dette er en annen informasjon enn den vi tidligere fikk, altså det at skolen skulle praktisere hjemmeskole annenhver uke frem til uke 8.

Ja, vi synes det er kjedelig, og vanskelig, med hjemmeundervisning og vi ønsker en normal skolehverdag. Men vi synes ikke det er verdt å risikere helse og trygghet for å få dette. Vi føler at systemet vi har nå, med annenhver uke hjemmeundervisning, øker følelsen av trygghet på skolen. Vi føler oss mye tryggere i klasserommet med halve klassen, enn full klasse.
Vi ønsker ikke at skolen skal åpnes for fullt nå som smittesituasjonen på Romerriket er så usikker som den er i dag.
Skolen ligger sentralt og flere av elevene er nødt til å ta kollektiv for å komme seg til skolen. Dette kan øke risikoen for smitte. Skolen er heller ikke fysisk bygd for at man skal ha muligheten til holde god nok avstand.

Er du elev på Skedsmo vgs, og er enige med oss? Hjelp oss å signer sånn at vi kan vise skolen og Fylkeskommunen av vi er uenige

Signeres av: Elever på Skedsmo vgs