Mobildekning i Horndalen, Misterdalen, Nysætra, Skånborket og Veslsætra

Til: Alle som trives i Rendalsfjellene

Ingen ting er som å komme inn på fjellet i Rendalen!  Der er det ro og fred, frisk luft og storslått natur. Et flott turterreng innover flate vidder eller i mer utfordrende fjellområder. Det kan være veldig godt å ikke alltid være "på nett", men noen ganger er det helt krise å ikke kunne nå ut til omverdenen. I ytterste konsekvens kan det stå om liv og helse. Da hjelper det lite at man kan gå eller kjøre et  stykke for å kanskje få en eller to signalstreker på mobilen slik at man kan få sendt en tekstmelding.

Tidligere har det vært mobildekning i deler av området, men fordi retningen på senderen er endret så har mobildekningen blitt borte. Det er altså mulig å få mobildekning i området, men det krever tiltak fra nettoperatørene.

Dette er en underskriftskampanje for å få mobildekningen tilbake i området Horndalen, Misterdalen, Nysætra, Skånborket og Veslsætra slik at det er mulig å ringe etter hjelp hvis uhellet er ute.

Vi ønsker å samle inn så mange underskrifter som mulig, ikke bare fra de som har hytte i området. Vi håper at alle som ferdes på disse traktene, eller som kjenner noen som gjør det tar seg bryet med å bruke noen sekunder på å signere dette oppropet slik at vi står sterkest mulig når vi skal henvende oss til nettoperatørene.

På forhånd takk!