Nei til utbygging av Østtun masseuttak på Salsnes!

Til: Alle som ønsker å bevare Salsnes for framtida!

Salsnes ligger på et av Norgeskystens mest fremtredende ra (morene) fra istida. Hele området er fullt av kulturminner i flott natur med både skog og fjell, sjø, elv og innsjø. Salsnes er kjent som "Paradiset". Her kommer folk for å oppleve natur og stillhet, gode opplevelser som gir livsglede og kvaliteter som ikke kan kjøpes for penger. Bygda har alle forutsetninger for den som vil leve det gode liv - i ordets rette forstand. Her ønsker 'Nærøysund kraftbetong' å opprette et masseuttak med steinknuserverk og dypvannskai. Dette vil medføre ødelagt natur, støy og støv, fare for forurensning av drikkevannskilden vår, Salvatnet og ukjente konsekvenser for både mennesker, natur, dyr på land og til havs. I tillegg er området vinterbeiteområde for reindriftssamer i Namdalen, og området er brukt av lokalbefolkningen både for husdyrhold (sau), jakt og innhøsting av sopp og bær. Underskriftene som samles inn vil overleveres ordføreren før saken behandles politisk. Støtt vår kamp mot ødeleggelse av bygda vår! Skriv under - og du - vi blir glade hvis du deler!

Signeres av: Alle som ønsker å bevare bygda Salsnes og omgivelsene rundt