Nei til ulvefelling

Til: Regjeringen

Dyrene kom før menneskene, så derfor blir det ikke riktig hvis vi dreper dem (med unntak) Dyrene man får mat i fra er vi avhengige av. Alle dyr er farlige for noen, derfor er det ikke ulovlig eller kriminellt av uskyldige ulver å ta bøndenes dyr. Mesteparten av ulvene vi dreper har aldri tatt noen av bøndenes dyr, eller aldri gjort noe feil. Det eneste ulven gir oss er pelsen, vi mennesker kan gi dem flere ulveliv hvis vi slutter å jakte på dem. Ulvefelling blir derfor ofte sett på som en ulovlig morderisk og kriminell handling der vi ikke lar dem dø naturlig.

Flere ulver vet at dem blir jaktet på og derfor har forsøkt å rømme med sine egne. Bøndene eller det norske styret ser ikke på dette som et problem fordi det ikke er mennesker, men hvis vi ser på det fra ulvenes side er det som å flykte fra krig.

Hovedbudskapet med ulvefelling er at de dreper dyrene til bøndene. Bøndene må være selv ansvarlig på å finne den rette måten til å beskytte sine dyr på, og de vet godt hvis det finnes bjørn og ulv i nærheten dem må være obs på. Den letteste måten er dreping, men det er mye annet å gjøre for å redde dyrene sine.

Fra desember til mai (2020 - 2021) har det blitt sagt ja til ulvejakt utenfor ulvenes område. Ulvene vet ikke hvor området befinner seg hen. Kristne eller dyre-elskere skal ikke drepe dyr uten grunn. Hvis du er en av de eller/og enig i dette, skriv under. Del gjerne pls!