Revurdering av skjenkestopp på utesteder

Til: Regjeringen

Hei Bent Høie. Jeg snakker nå for flere yrkesgrupper som både blir glemt og straffet unødvendig opp i alt som skjer. Som står på for trygghet å sikkherhet. Jeg vil med dette på en saklig måte være uenig i ditt valg med midnatts stenging, da man har rett til å ytre en saklig mening i vårt demokratiske samfunn.

Jeg jobber selv i utebransjen som vekter / dørvakt. Jeg kan si at på det utestedet jeg jobber, har vi meget strenge corona regler og rutiner som gjelder, disse fungerer optimalt i forhold til dagens uønskede situasjon.

Utestedene etter min mening er en meget god plattform for å holde kontroll på folk der ute som drikker, nettop for å hjelpe å hindre smitte spredning i stedet for at de fester hjemme ukontrolert. Trygge rammer blir tilbudt.
Nå stenger du ned utesteder fra midnatt. Du sier selv at du er bekymret for hjemmefester osv som resultat av ditt valg om kortere åpningstider, at det er da fare for større smitte.

Hva får deg til å tro at folk flest der ute uten kontroll vil holde avstand, ha maks 20 stykker, invitere fremmede osv på hjemmefester, i stedet for at de kan gå til et sted ute, å bli møtt med rutiner å kontroll vi alle i utelivsbransjen er blitt meget dyktige på nå. Her blir det litt vel dobbelmoral Bent.

Det kan bli mindre jobb, mer smitte, mer kaos av din avgjørelse. Dette må jo du å skjønne byr på unødvendige problemer for oss alle. Vi er ekstremt mange som deler denne oppfatning, men vi har også oppfattning at det er blitt null respekt for oss folk flest der ute som sliter sjelen av oss for dugnaden som også fungerer, ikke minst vi i utelivsbransjen som kanskje var en av de bransjene som ble hardest rammet av total nedstenging, men jobbet på spreng ved gjenåpning for at det skal fungere. Det er synd at enkelte utesteder som driter seg ut skal få konsekvenser for oss alle i bransjen. Her snakker vi også urettferdighet.

Vi ALLE i utelivsbransjen har hatt en tøff jobb men har klart vår dugnad kjempemessig. Det som skjer nå ved din avgjørelse om skjenkestopp, burde revurderes for det vil bare skape mer kaos. Jeg regner med ikke du heller vil at det skal skje som du frykter, med mer hjemmefesting INGEN kan ha kontroll over.
Steng heller grensene.

Signeres av: Alle som vil