Beta

Trafikk Larvikgaten

Til: Tønsberg Kommune/Kommunestyret

I Larvikgaten på Trelleborg har kommunen fjernet betonggriser på 2000-tallet, noe som resulterer i en enorm gjennomkjøring av biltrafikk i et boligområde. Gaten er heller ikke tilrettelagt for myke trafikanter. Gaten mangler fortau flere steder, som resulterer i at den smale gaten må benyttes av motoriserte kjøretøy med høy hastighet, parkerte biler og skolevei for barneskolen. Gaten har også et Bo og behandlingssenter, som har mange brukere som også har rett til å benytte gaten. Kommunen bryter også Likestilling og diskrimineringslovverket, da gaten ikke kan benyttes av alle. Politiet er bekymret, FAU har i samarbeid med barneskolen sendt bekymringsmeldinger over flere år, uten at kommunen bryr seg. Nå er problematikken blitt så stor, at noe må gjøres. Vi som bor i området ser nesten ulykker daglig. Dette kan ikke fortsette. Vi frykter for våres barns liv, som må benytte/krysse denne vei for å komme til skolen. Nok er nok. Hjelp oss med å sikre barna våres en trygg og sikker skolevei i vårt boligområdet. Stopp gjennomkjøring på Trelleborg nå