Beta

Nei, til utbygging av Fladbyseter

Til: Ullensaker kommune

Vi protesterer mot utbyggingen av Bakketunet på Fladbyseter. Vi vil at kommunen stopper den snarest. Saken skal opp i kommunestyret, så vi må sende vår protest og våre innvendinger innen 12.06.20.
Sammen kan vi sette en stopper for utbygging.

Med bygging på Fladbyseter vil vi få;
- Skoleproblemer. Større problemer på en allerede for full barneskole. Både Skogmo og Fladbyseter sogner til Skogmo skole og vil være sterkt berørt hvis de bygger ut før de har tilrettelagt for større skole. Skogmo skole har pr nå, for mange klasser i forhold til hva der er plass til, så tilflytting vil gjøre forholdene uforsvarlig for barna der. Vil de måtte sende barna på buss o.l langt unna, isteden for at de kan gå trygt til skolen. Kommunen har allerede tapt saken om å sende Fladbyseter barna til Algarheim.

- Dyrket mark. Utbygging på dyrket mark. Dyrket mark er hellig og det er viktig at vi verner om de grønt områdene vi har. Vi er vant til å ta vare på dyrket mark å det må vi fortsette med.

- Blokker. Fladbyseter er et felt med eneboliger og et fåtall småhus. Det vil ødelegge omgivelsene ved å bygge blokker i områder utenfor sentrum. Blokker har ikke noe i de landlige omgivelsene på Fladbyseter å gjøre.

- Infrastruktur. Trafikkproblemer er det allerede i krysset Randbydalen og Algarheimsveien. Det er planlagt en omkjøringsvei, som da vil bli overbelastet med nye innbyggere som ikke er beregnet for den veien.

- Omkjøring. Utbygger er de som skal bygge omkjøringen også, er avtalen at de bygger ombyggingsvei for å kunne bygge boliger?

Har dere mulighet håper vi flere kan sende inn skriv om innspill til kommunen og utbygger. Innspill må sendes før 12.06.20.

Takk for at dere tenker på nærmiljøet og bidrar.

Berørte beboere på Fladbyseter.

Signeres av: Alle berørte.