Alternative barn

Til: Hege-Kristin Sætre

Reborndukker er dukker som blir malt til å se ut som et ekte barn som mulig. De er som regel laget av vinyl og har som regel stoffkropp. Mange har disse dukkene bare til pynt og mange har de som erstatning for at de ikke kan få barn selv av forskjellige grunner. De som har dem som barn, behandler dem også som sine barn. Dvs at de tar dem med ut samme hvor man skal, noen "mater" dem, de legges om kvelden og blir behandlet akkurat som et barn. For mange er det viktig at de får muligheten til å ha med sine spesielle barn på ferier også, på lik linje som de med ekte barn. Problemet er bare at disse barna ikke går som barn på fly.
Jeg ønsker at de som har slike barn skal kunne ta med sine barn på ferie. Jeg har skrevet mail til barne -og familiedepartementet ang muligheten for et type pass til disse barna.
Vet at mange kanskje vil tenke at dette er rart. For oss som har disse som på en måte erstatning for ekte barn, er dette viktig.

Signeres av: Alternative foreldre