JA TIL FORTSATT AKUTTSYKEHUS PÅ LILLEHAMMER

Til: Helse Sør-Øst

JA til fortsatt Akuttsykehus ved Lillehammer er opprettet for å mobilisere en bredest mulig støtte til at Sykehuset i Lillehammer (SiL) skal være ett av de to akuttsykehusene i Innlandet, etter at Styret i Helse Sør-Øst (HSØ) har vedtatt ny sykehusstruktur for regionen ila. juni 2020.

Basisen for dette er det faktum at VÅRT sykehus er, og har lenge vært, det faglig sett beste, og mest komplette akuttsykehuset i Innlandet. Akkurat DET sykehuset fortjener å leve! Da kan vi beholde alle de flinke folka som arbeider der og de viktige miljøene. SiL har alltid – og rekrutterer fortsatt best! av de aktuelle sykehusene!

Og, det er VÅRT sykehus som ligger tettest på hele Fjellregionen, og dermed representerer basisen for deres trygghet og helse. 15 minutter ekstra i reisetid, KAN være avgjørende for liv og død.

Aksjonen vil mobilisere sin framsnakking av alt det positive som er knyttet til SiL. Det være seg hos hyttebeboere i regionen, det store antallet hyttebyggere, deltakere på store og krevende idrettsarrangementer – året rundt, studentene, besøkende – og andre gode folk!

Aksjonen skal mobilisere, for å få fram bredest mulig dokumentasjon, på hvordan SiL innfrir de kravene som HSØ har listet opp for sin utredning om hvor de to akuttsykehusene skal lokaliseres. Vi VET at skåren blir høg!

Aksjonen legger det såkalte Målbildet til HSØ, til grunn for sitt arbeid, slik det nedfelles til enhver tid!

Signeres av: JA TIL FORTSATT AKUTTSYKEHUS I LILLEHAMMER