Unge i arbeid - et tilbud i korona tiden

Til: Politikken

Hverdagen har blitt snudd opp ned for oss alle og for noen har hverdagen endret drastisk. Spesielt hos barn og unge sliter de med å ha noe å gjøre i hverdagen når de ikke får gått på skole. Dagligvarebutikker og arbeidsplasser som fortsatt holder seg gående har fått ekstra mye arbeid. Hva hvis man gir disse unge muligheten til å hjelpe til i de bedriftene som fortsatt holder seg oppe? På den måten får de noe å gjøre, men de for også med seg arbeidserfaring på kjøpet. Den type arbeidserfaring kan komme godt med i seinere tid når ting har fått roet seg ned. Mitt forslag er å få unge ut i arbeid/praksis sånn at de kan få arbeidserfaring og muligheten til å gjøre noe i hverdagen og hjelpe til der det trengs. Av og gi unge denne muligheten slepper de å måtte tilbringe tiden sin hjemme eller ha en hverdag der de bryter regler som har blitt satt forhold til corna viruset. I landet vårt står butikkansatte, helsepersonell, postkontorer og andre bedrifter på hver eneste dag og ja enkelte har måtte jobbe flere timer overtid for å holde i gang . Ved å ha et slik tilbud for unge vill det skape en ny og spennende hverdag for de unge, men også kunne hjelpe ansatte i bedrifter og unge generelt til å ha noe å gjøre i hverdagen.

Signeres av: Norske statsborgere