Beta

Rettferdig lønn for alle ansatte i Senja Kommune

Til: Senja Kommune

Ved virksomhetsoverdragelsen til nye Senja Kommune var det kun ledelsen i kommunen som fikk bedre lønnsbetingelser. Rådmannen hevder dette gjelder de ansatte som har fått økt ansvar som en følge av etableringen av ny kommune. Dette er ikke rettferdig da det er en kraftig overtallighet i ledelsen, noe som igjen fører til at det er svært mange ledere som kan fordele ansvaret. De som jobber på «gulvet» har fortsatt det samme trykket som før, og ingen ekstra ressurser. Vi mener det er urettferdig at kun ledere får justert opp lønn mellom lønnsforhandlingene. Dette skaper et ytterligere større lønnsgap mellom ledelsen og de andre i kommunen. Det er de som steller våre eldre og syke, de som tar vare på våre unge og de som ellers sørger for den praktiske driften i kommunen vår som er bærebjelken i Senja Kommune. Det er på tide å verdsette de som jobber på «gulvet». Det er feil å prioritere de som allerede har gode lønninger. Skal vi tiltrekke oss de beste sykepleierne, hjelpepleierne, lærerne, pedagogene, assistentene og fagarbeiderne - må Senja Kommune gå foran med et godt eksempel når det kommer til lønnsbetingelser!

15.02.2020

Nå er vi godt over 300 underskrifter! Kjempebra! Del gjerne kampanjen på sosiale medier, så når vi ut til flere!

13.02.2020

Vi nærmer oss 200 underskrifter allerede! Kjempebra! Dette viser at engasjementet for rettferdig lønn i Senja Kommune er stort :)