Beta

Folkeopprop fra innbyggerne i nye Ørland Kommune mht redelighet og omdømme

Til: Innbyggere i Nye Ørland Kommune

Dette er en oppfordring fra innbyggerne i nye Ørland kommune. Vi håper med dette at kommunestyret viser redelighet i sine møter, mot hverandre, mot valgte ordfører, og at samarbeidsklimaet i tiden blir overholdt på en slik måte at kommunen ikke mister omdømme!

Signeres av: Innbyggere i nye Ørland kommune

3 dager siden

Heia.
Nå går det unna i svingene , vi passerte 300 i dag.
Nå har vi styrke til å si ifra, samtidig har kommunestyret i dag foreslått Undertun til driftsutvalget, og flertallet på 20 representanter har valgt å halvere lønnen til ordfører.
Det betyr at varaordfører nå tjener mer, får mer makt og styrer i realiteten mange av de oppgavene en ordfører skal ha......
kommunen som innehar Ørland hovedflyplass ,har en ordfører i 50% stilling.

5 dager siden

Hei.
Det diskuteres et driftsutvalg nå antagelig for å få flyttet makten bort fra ordfører til varaordfører.
En merkelig avgjørelse, de sitter med flertall i formannskapet fra før. På denne måten gir de Undertun mer lønn, og mer makt.Det har de full anledning til å gjøre, og selv om SV og MDG er skeptiske , hjelper det lite. De partiene har kun 3 representanter i kommunestyret, så her vil SP og AP glatt «klubbe»dette igjennom.
De benytter nå sjansen til å kuppe alle maktposisjoner

1 uke siden

Heia
I forrige uke ble SP Intervjuet i FF, og ba ordfører og co « feie for egen dør», mao han vil ikke på noen måte bidra til forsoning.
I dag går flertallspartiene inn for å fjerne ordførerens oppgaver i formannskapet. De ønsker å fjerne de 200 år gamle formannskapslovene til andre styringsorganer, for å få mer makt der de allerede har flertall..... hva vil de oppnå?

Hei.
Ble intervjuet av FF i dag og fikk frem budskapet vårt. Jeg vil informere om at vi skal ha respekt for alle på listen uavhengig av politisk tilhørighet, og være opptatt av redelighet og omdømme i denne saken, men at det ikke skal være noen tvil om at man skal forholde seg til spillereglene ( lovverket)
, samt at vi ønsker et inkluderende og ærlig kommunestyre, som gjør hverandre gode.Det vil også komme en innbyggerliste/ initiativliste(?) fra tidligere Bjugn av en eller grunn..... jeg vet

2 uker siden

Fantastisk folkens, vi nådde 201 allerede i dag.
Vi har plass til flere, så fortsett å verve??Jeg er ydmyk og glad for at dere har skrevet under, og lover dere at jeg skal gjøre hva jeg kan for å bidra til at deres stemme blir hørt.:)

2 uker siden

Fantastisk folkens...... 166 underskrifter på så kort tid, og vi mangler kun 34 for å levere dette til kommunestyret....... det spiller ingen rolle om vi kommer over 200 heller;)