Ja til mer bachata musikk på sagene samfunnshus!

Til: Alle som danser par dans (sosial dans)

Bachata (dominikansk og sensuell) miljøet i Norge er i vekst, og for å stimulere denne utviklingen, særlig i Oslo så trengs det en forandring på hvordan bachata musikk spilles på sosiale arenaer (sosial dans). For å stimulere denne utviklingen er det bl.a. viktig å øke antallet dansere og øke danserenes kompetanse. For å få dette til er det viktig å sikre at man som bachata danser og som bachata interessert får tilgang på arenaer samt økt "dansetid" på dansegulvet på de sosiale arenaene.
Slik det er i dag så prioriteres salsa på de fleste dansesteder som tilbyr latino dans.
På underskrift kampanjens gjeldende sted (sagene samfunnshus) varierer forholdet på musikken som spilles enten mellom 70-30 (Salsa-Bachata) i verstefall, eller 60-40 i beste fall. I praktisk betydning betyr dette at det oftest spilles 4 salsa sanger, etterfulgt av 2 bachata sanger (i verstefall), noe som fører til at de som vil danse bachata, gjerne må vente nesten 15 minutter før de får danse i 4-6 minutter, i motsetning til salsa dansere som må vente i max 5-7 minutter for å danse i nesten 15 minutter.

Signer for å støtt veksten av bachata i Oslo, og øk tilgang på arenaer samt økt spilletid, særlig rettet til sagene samfunnshus!