Nei til forbud mot nybilsalg av bensin og diesel biler fra 2025

Til: Stortinget

Vil vi at "stortinget" skal få gjennomslag for "forbud mot salg av personbiler med bensin og diesel fra 2025? Vil vi at Norge, som en olje og gass produserende nasjon skal undergrave sin største virksomhet, den virksomheten som er grunnlaget for den velferd vi har i dag? Er vi villige til, atter en gang, å se på at "stortinget" med sine ambisiøse mål, skal sette arbeidsplasser, kjøpekraft og velferd i fare? Er det riktig at vi, Nordmenn, skal straffes med høgere kostnader, lavere kjøpekraft, tap av arbeidsplasser og velferd, fordi "stortinget" mener vi må redde hele verden?
Hvis du ser sammenhengen her og er enig i at vi må prøve å stoppe denne galskapen, ber jeg deg om å være med på og dele denne underskriftskampanjen:
"Nei til forbud mot nybilsalg av bensin og diesel biler fra 2025"

I går

20 januar: Da ble kampanjen "Nei til forbud mot nybilsalg av bensin og diesel biler fra 2025" omtalt i midtsiden.no, veldig bra artikkel.

3 dager siden

Tusen takk til alle som har vært med å bidra til nå, det går fortsatt fremover.
49187 signaturer kl 2330.
544 siste 24 timer.

4 dager siden

Sendt kampanjen til samferdselsdepartementet, men vi må ha flere signaturer, slik at det blir tatt på alvor.
48640 nå, 745 siste 24 timer.

4 dager siden

Nå er det viktigt å få flere til å signere å dele den , vi har ca 48000 signaturer nå.
815 nye siste 24 timer.

5 dager siden

Bergens tidende søndag 17 januar: Miljøpartiet vil forby fossilbilar i Bergen.
Byrådspartiet MDG vil forby fossilbilar i Bergen og fjerne nesten all parkering på Nordnes. Det skal skje innan fire år.
Ikkje berre vil dei forby fossilbilar innan 2025. Innan 2030 vil dei også innføre eit totalforbod mot all bruk av fossile energikjelder.

5 dager siden

Et stabilt flertall i befolkningen er mot et forbud mot nye bensin- og dieselbiler, likevel er det sterke politiske krefter i sving for å fase ut og forby biler som går på fossilt brensel.
Da er kampanjen "Nei til forbud mot nybilsalg av bensin og diesel biler fra 2025" viktig, for å markere ovenfor storting og regjering at vi er MOT et forbud mot nye bensin og diesel biler.

5 dager siden

Vi har passert 47000 signaturer.
Totalt 47080 klokken 2330 15.01.2021.
Siste 24 timer er det 1685.
Siste 7dager er det 46950 signaturer.
Kjempe bra??

1 uke siden

Etter klimaplan 2021-2030, som regjeringen nettopp har lansert, så er denne kampanjen høyaktuell og det er viktig å få markert hva vi mener.
Ny nasjonal transportplan (2022-2033) legges fram våren 2021.
Gjeldende nasjonal transportplan 2018-2029, der står det blant annet:
"Regjeringen vil bl.a. legge til rette for at det skal lønne seg å velge nullutslipp ved kjøp av bil og legger til grunn at nye personbiler og lette varebiler skal være nullutslippskjøretøy i 2025"

1 uke siden

43183 signaturer siden søndag, 3413 signaturer siste døgn, fortsett å dele folkens, det nærmer seg at jeg kan sende det inn til storting og regjering ??

1 uke siden

Da ble kampanjen nevnt i resett:

1 uke siden

Sendt som tips til Riksrevisjonen, linket til kampanjen: Det pågår en underskriftskampanje i disse dager, der interessen er ganske stor, folk vil få bestemme selv hvilken biltype de skal kjøre etter 2025. Det er mange som er imot en utfasing, eller forbud av biler som går på fossilt brensel i fremtiden. Kan dere se på hva de folkevalgte holder på med nå, det er mange som føler seg overkjørt og mange har problemer med å forstå at det kan være lov å fase ut biler som går på fossilt brensel.

1 uke siden

Husk å dele, det kan gjøres ved å bruke del på Facebook eller del på Twitter knappene helt nede på kampanjen.

1 uke siden

Kampanjen vil bli sendt til storting og regjering.

1 uke siden

Denne underskriftskampanjen ble opprettet for to år siden, med bare 130 underskrifter og noen få kommentarer inntil i går 10.01.2021 da ble den delt igjen og tar tydeligvis helt av.
Vil du bestemme selv hvilken biltype du skal kjøpe og kjøre i fremtiden, så bør du skrive under og dele denne kampanjen. Denne underskriftskampanjen er for de som vil ha muligheten til å kjøpe og kjøre bensin, diesel eller hybrid etter 2025. Vi må få velge selv etter behov og kjøre mønster.