Vi krever MYTEKALENDEREN I REPRISE

Til: NRK v/ P2sjef Ole Jan Larsen, Kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkås,Sendeledelsen Signe Lie, P2desken@nrk.no, Radioledelsen Annika Biørnstad, Marius Lil

Til NRK v P2- sjef Ole Jan Larsen
Kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkås
Sendeledelsen Signe Lie, P2desken@nrk.no
Radioledelsen Annika Biørnstad, Marius Lillelien
Kopi til: Programskaper: Terje Nordby

Vi krever MYTEKALENDEREN I REPRISE
Ikke tull med MYTEKALENDEREN! Vi krever repriser til faste tider hver kveld hele uka! Radioen er vår og vi finner oss ikke i at Mytekalenderen raderes ut av P2. Sendetiden, kl 6.20 på hverdager og 6.50 på søndager og ingen repreise, er absurd og ekskluderer oss. Det er ikke greit. Programmet er elsket av flere generasjoner lyttere. Bare vennesida på Facebook har nesten 600 medlemmer. Noen kaller programmet et holdepunkt i hverdagen.(!) Mytekalenderen er et vesentlig alternativ til stadig mer skrål i P2, der kvikke replikker, stor ståhei og halvpinlig kompisprat mellom kjappiser er tonen.

Dette må jo være et funn for NRK P2! Her har vi et vakkert program, skapt av en sjeldent god radiostemme. Og lytterne vil ha det fordi det innsiktsfullt, kritisk og overraskende formidler og utvikler vår kulturarv. Programmet samler folk omkring radioen, det skaper nysgjerrighet og ønske om mer kunnskap, bidrar til samtaler i familien og i venneflokken. Kan det bli bedre?

Kom igjen NRK! Nettopp kvaliteten i dette programmet gjør at reprisene er ønsket! Det er som med de aller beste bøkene: Vi leser dem om igjen og om igjen og oppdager stadig noe nytt! Ole Jan Larsen: Dere tar grundig feil hvis dere ikke skjønner dette: Mytekalenderen gjør NRK bedre, Mytekalenderen gjør dagen bedre.

Torunn Margrete Eriksen
Elsa Garatun