Bevar blomsterengen og den lille skogen på Gimle

Til: Bystyret i Kristiansand

Skogholtet mellom Gimle Gård og Kristiansand Katedralskole Gimle er yndet og kjært blant innbyggerne, samt tilholdssted for truede rødlistearter som hakkespett og pinnsvin. Nå vil politikerne i Kristiansand bygge det ned med idrettsanlegg og parkeringsplasser. Naturverdiene i området blir ikke ivaretatt med forslaget som bystyret skal stemme over 19. juni. Forslaget som er lagt frem truer naturmangfoldet, gjør at studenter ved UiA mister muligheter til å erfare og lære om biologisk mangfold i nærområdet, og vil direkte ødelegge noen av områdene som inngår i fagmiljøenes plan for å bevare og sikre biologisk mangfold på UiAs campusområde på Gimlemoen, i tillegg til indirekte negativ effekt på tilstøtende områder. Det er et uansvarlig forslag som strider med høringsinnspill fra fagmiljø på UiA og Naturmuseet, Gimle Gård, naboforeninger og engasjerte innbyggere i Kristiansand. Det finnes løsninger som legger til rette for toppidrett, studentidrett og elevidrett samtidig som man tar vare på naturen. Vi ber våre folkevalgte sende forslaget i retur og be om ny løsning som tar vare på blomsterengen på Gimle og den fine lille skogen!

Signeres av: Alle kan signere

17.07.2024

følg gjerne med på Facebook! https://www.facebook.com/share/vrCwWwxaom1U9VwC/

15.07.2024

https://opengov.360online.com/Cases/KRSANDEBYGG/Case/Details/210788?documentID=1399105 her får du innsyn i de fire klagene som er kommet på bystyrets vedtak om nedbygging

19.06.2024

17.06.2024

11.06.2024

19. juni skal politikerne i Kristiansand avgjøre om blomsterengen og den lille skogen på Gimle får leve. Vi ber politikerne avvise forslaget slik det er nå, og be om ny løsning som både ivaretar idrett og nærnatur!
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer