Mer hjelp av Norge til Sudan

Til: Utenriksdepartementet

Konflikten i Sudan er en av de dødligste og farligste krigene i verden akkurat nå, sammen med Ukraina og Palestina krigen. Men med tanke på hvor likt farlig disse krigene er for menneskene får de likevel ikke like mye hjelp. I følge FN har 25 millioner mennesker blitt påvirket av Sudan krigen på forskjellige måter som for eksempel sult, skader, hjemløs osv. Andre kriger som palestine for eksempel kommer ikke i nærheten av dette nummeret siden Sudan er et av verdens største befolket land. Uansett om Sudan krigen er like ille eller kanskje værre en populære kriger som Palestina krigen får de ikke like mye støtte. Ifølge Regjeringen.no har andre land som er i krig som for eksempel Ukraina mottatt over 300 milliarder dollar hvor 7 milliarder av det kom fra Norge. Men Sudan har bare fått rundt 50 milliarder der 26 millioner kommer fra Norge. Forskjellen er helt sykt og uforståelig. Derfor har jeg laget denne underskriftskampanjen der alle som er enige med meg og mener at Sudan for altfor lite hjelp, med tanke på skadene denne krigen lager, kan signere under denne kampanjen og spre den sånn at kampanjen får mest mulig underskrifter. Deretter vil jeg sende kampanjen i mail til utenriksdepartementet. Dette vil presse staten til å gjøre noe med saken.