STOPP ZARINAS DEPORTASJON

Til: Utlendingsdirektoratet

Vi trenger deres hjelp for å gi Zarina en rettferdig sjanse til å kjempe for sitt liv og opphold i Norge, et land hun har kalt sitt hjem i 18 år. Vi trenger deres støtte i å signere denne underskriftskampanjen!

Zarina har hatt Norge som sitt hjem fra hun var 13 år gammelDet er her hun har vokst opp, fått seg kjæreste, bygd opp et stort nettverk, startet et forlag, fullført mastergrad og utviklet seg til å bli en talentfull profesjonell illustratør. Det er her hun hører hjemme!

Som alle mødre ønsket Zarinas mor en bedre fremtid for dattera si, og oppga feil opprinnelsesland ut av ren desperasjon. På grunn av dette har de ikke hatt mulighet til å bli Norge statsborgere etter 18 år i landet. De tok selv initiativet til å gå til politiet og innrømme feilen. Til tross for deres samarbeid og åpenhet, har de blitt ilagt den strengeste straffen, uten formildende hensyn: moren fikk varig utvisning fra Norge og Schengen, mens Zarina fikk vedtak om utvisning i 5 år for å ikke ha angitt sin egen mor etter å blitt myndig.

Vi ber myndighetene om å revurdere beslutningen om deportasjon og gi Zarina en rettferdig sjanse til å fortsette å leve sitt liv her.

Signer for:
1. Innvandreres rett til strafferabatt.
2. Gjennomslag i foreldelsesfrist for innvandreres årelange opphold.
3. UDIs vektlegging av innvandreres tilknytning til Norge i form av familie, venner og jobb og utdanning.
4. I protest mot UDIs krav om inkriminering av familiemedlemmer. Barn skal ikke forventes å angi sine foreldre etter å blitt fylt 18.
5. Innvandrere som kom til Norge som barn og nå risikerer utvisning.
6. I protest mot statens avgjørelse i å avskaffe regelen «Lex Amelie» som gjorde det mulig for personer som er utvist fra Norge å søke opphold på nytt som faglærte

Ved å signere vil du bidra til å sende en kraftig melding om at vi står sammen og ikke vil tillate at mennesker blir fratatt sine rettigheter!

Takk!

For mer informasjon eller spørsmål, kontakt støttegruppen @stoppdeportasjonenavzarina