Endre innpakning Lamictal

Til: GlaxoSmithKline AS

Vi, undertegnede norske brukere av Lamictal tabletter krever, med hjemmel i Likestillings- og diskrimineringsloven §6 1. ledd, jf EØS-avtalen vedlegg XVIII, at GlaxoKlineSmith AS i sin distribusjon av Lamictal tabletter endrer innpakningen av de enkelte tabletter slik at de, uten assistanse, kan tas ut også av personer med nedsatt funksjonsevne. Dersom GlaxoKlineSmith AS ikke gjør dette, vil vi bringe saken inn for Likestillings- og diskrimineringsombudet.

04.03.2023

Hei! Har fått troverdig positivt svar fra den norske leverandøren av Lamictal. Det er ikke lov her til nok bokstaver for å få i detalj. Det lover veldig godt, men vi må smøre oss med mye tålmodighet. Fyldigere oppdatering i facebookgruppene for epileptikere i Norge, og formidlet til bipolarforeningen. Følg gjerne de gruppene for oppdatering framover. Jeg regner med at bipolarforeningen oppdaterer sine medlemmer.

26.02.2023

Hei, og takk for at du skrev under. Pr 26/2 har vi nådd 1012 underskrifter, som er sendt inn til distributøren med utdypende følgebrev og lenke til denne aksjonen. Det er fortsatt ønskelig med flere underskrifter, da saken ikke er avsluttet. Status i dag er at vi venter på svar fra distributøren.

02.02.2023

Hei! Takk for at du skrev under! Vi nærmer oss 1000 underskrifter her! Det monner! Del gjerne flere steder! Pga helsen min er det en liten forsinkelse i innsending av underskriftene, men det vil skje så snart som mulig.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer