La Navestad skole leve

Til: Sarpsborg kommune

La Navestad skole leve. I 1908 ble skolen vi er så glade i bygget og i dag er den 114 år gammel. Her ligger det historie, trygghet, kunnskap og glede i veggene. Det merkes at skolen er gammel og den har en spesiell verdi for flere av oss. Her har foreldre, besteforeldre og oldeforeldre til barna våre vokst opp og fått lære seg å lese og skrive i trygge og gode omgivelser. Nå skal dette kanskje ta slutt.

Navestad skole er en skole der elever, foreldre og lærere trives svært godt, og hvor vi som foreldre har en unik kontakt og et godt samarbeid med lærerne. Barna våre blir sett og anerkjent og de får den hjelpen de trenger og mere til. Skolen har god tilknytning til naturen der barna leker i «rabben», går tur til gapahuken og griller i grillhytta. Dette er en sunn skolehverdag med lek og lærdom om natur og miljø. Skoleveien er trygg og sikker, og barna går samlet til og fra skolen. Samholdet har de i og utenfor skolen, her lekes det på tvers av klasse-trinn og det arrangeres flere skolefester i løpet av året. Halloween-fest, lysfest, 17-mai og sommerfest for å nevne noe.

Grunnet nedskjæringer i kommunens økonomi er det igjen foreslått at skolen skal legges ned, denne gang allerede fra høsten 2023. Vi ber til politikerne om å la skolen og tryggheten til barna våre bestå. Barn er fremtiden, og de fortjener stabile, trygge og gode rammer.

Hjelp oss med å synliggjøre og å nå fram med vårt budskap, signer og del videre.

- FAU Navestad skole

16.11.2022

87 signaturer på en time! Dette er dødsbra. Håper engasjementet fortsetter.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer