AVLYS EKSAMEN 2023

Til: Regjeringen

Hovedmålet med ønsket underskriftskampanje er å fjerne eksamen 2022/2023. Hovedgrunnen til dette er mangel på eksamenserfaringer og mangel på fysiske skoletimer grunnet pandemien Covid 19 samt varianter av viruset. Grunnet pandemien mister 2004-kullet muligheten til å få tatt eksamen og vi har derfor aldri hatt eksamen skriftelig eller muntelig.

Derfor syntes vi at det er kjipt at den mest avgjørende eksamen vi noen kan kunne hatt skal bli vår første eksamen. Det som også er ille med dette er at vi skal ha 4 eksamner som kan trekket snittet helt ned og flere elever kan føle at de siste 3 årene på vgs har vært bortkastet.

Hjelp oss å få til å gjennomføre underskriftskampanjen i håp om at flere elever kan være stolte av seg selv og ikke avslutte vgs med eksamen og nedtrekt snitt!

DEL GJERNE VIDERE!!!

Signeres av: Alle aldersgrupper som er enige

14.09.2022

Hei.
Jeg vil gjerne tilføye at det er mange elever på vgs. som nå går gjennom en skolestreik. Dette vil si at de får mindre tid på å lære det pensumet de skal lære. Dette gjør også at det, til tross for alt som står i innlegget fra før, at det vil bli veldig mye vanskeligere for mange elever å gjennomføre eksamen med en verdig karakter.
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer