Oppretthold Danselinja på Bodø videregående skole!

Til: Nordland fylkeskommune

Nordland fylkeskommune har vedtatt at det på bakgrunn av lave søkertall ikke skal startes opp VG1 Dans på Bodø vgs. høsten 2022. Dette mener vi er katastrofalt for dansemiljøet i regionen siden Bodø har den eneste danselinj i fylket. Om klassen ikke startes opp vet vi erfaringsmessig at dette kan gi en dominoeffekt, og på sikt føre til nedlegging av tilbudet. Det kan få store ringvirkninger for både danselinja, dansemiljøet og kulturlivet, og spesielt for ungdomssatsningen inn mot Europeisk kulturhovedstad 2024. Vi mener at fylket må se på den effekten covid har hatt på hele kulturlivet, og ha forståelse for at det tar tid å bygge opp interessen, tryggheten og troen i dansemiljøene igjen. Kontinuitet er et nøkkelord i årene fremover. Nå bidrar de til det motsatte, det blir skapt usikkerhet for neste års potensielle søkere om danselinja på Bodø vgs. vil bestå!

Vi har lagt frem et svært prisgunstig forslag til gjennomføring av et 3-årig løp for en liten danseklasse. Med sammenslåing av musikk- og danseklassen i tillegg til kreative løsninger med grupper på tvers av trinn, vil det bli en minimal utgift for fylket. Vi er villige til å strekke oss veldig langt for å få dette til!

Vi oppfordrer Nordland fylkeskommune på det sterkeste til igangsetting av VG1 DANS til høsten!

2 uker siden

Wow! Over 3000 underskrifter..Utrolig bra at så mange engasjerer seg i denne saken. Vi skal til fylkestinget snart og fortsett trenger signaturer og delinger. Stå på!

Ca. 1 mnd. siden

Vi jobber fortsett med å opprettholde Danselinja. Husk å dele underskriftskampanjen med venner og kjente!

Ca. 1 mnd. siden

Tusen takk for over 2000 underskrifter!!Vi fortsett kjemper og trenger signaturer og delinger.

Ca. 1 mnd. siden

Vi setter veldig stor pris på at så mange engasjerer seg i denne saken. Stå på - fortsett å oppfordre venner og kjente til å signere!
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer