Nei til nedleggelse av Gulskogen og Fredholt sykehjem!

Til: Politikerne i Drammen kommune

Drammen kommune må spare penger og rådmannen foreslår nå å legge ned to av kommunens sykehjem, Gulskogen bo- og servicesenter og Fredholt bo- og servicesenter.
Dette vil gi en besparelse på 34 millioner på årsbasis.

Nedleggelsene vil ramme våre eldste og svakeste i samfunnet, og de aller fleste av beboerne er rammet av demens og derfor ekstra sårbare i forhold til forflytting og forandringer i hverdagen.

Det vi trenger er økte midler til helse og omsorg, ikke nedskjæringer. Det er allerede lange ventelister for plass for de som så sårt trenger det, og med eldrebølgen vil dette behove øke drastisk de nærmeste årene.

Mindre sykehjem er ofte et mye bedre sted å bo for pasientene istedenfor store institusjoner med mange forskjellige ansikter å forholde seg til hver dag. Man blir bedre kjent med hverandre og pasientene sine behov.

Samtidig bygges det broer i Drammen med budsjettsprekk på anslagsvis 780 milloner og sykehus med mulig sprekk i milliardklassen.

Slå ring om de eldste og svakeste blant oss og måtte Gulskogen og Fredholt bestå! Skriv under! ????

24.05.2022

Da har vi passert 2000 underskrifter. Måtte politikerne ta til fornuften ikveld og lytte til folkets meninger. Fortsett og del link....vi gir oss ikke!

14.05.2022

Da har vi passert godt over 1000 underskrifter. Veldig fint om dere kan dele kampanjen videre med venner og kjente via sosiale medier som f eks facebook, instagram, messenger, sms etc. Også veldig takknemlig hvis du hjelper/tipser de du kjenner som ikke har så lett for å klare dette selv eller de som ikke er på disse plattformene. Spør om de ønsker å signere. Sammen er vi sterke. Tusen takk.

13.05.2022

Da har vi allerede passert 500 underskrifter. Dette viser et veldig stort engasjement i en viktig sak, som politikerne bør ta hensyn til. Fortsett og del dette viktige budskapet. Klarer vi 1000 underskrifter innen kort tid?
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer