Verdensdagen mot mobbing

Til: FN og Regjering

Vi vet at mobbing fører til mange lidelser, derfor mener vi i Metalheads Against Bullying at det er på tide at blir en Verdensdag mot mobbing.

Hjelp oss og få FN og Politikere til å forstå at mobbing skader mange. Om du er enig, signer og del så flest mulig får muligheten til å skrive under på denne kampanjen.

Merk dere datoen 20 september.

Mennesker vil alltid oppføre seg som mennesker. Glede, sorg, vold, kjærlighet, omsorg og mobbing er noe som alltid vil prege våre samfunn. Så hva gjør vi? Gi opp? Nei!
Vi vet at med vilje, ambisjoner og kunnskap kan vi bryte negative atferdsmønstre, nå ut til ressurssvake grupper og skape et kollektiv mellom våre landsmenn, våre kollegaer og våre klassekamerater. I lys av dette synes vi det på tide å sparke i gang det største prosjektet Metalheads Against Bullying noen gang har gjort: Verdensdagen mot mobbing!

Vi har allerede vist at vi kan det vi holder på med. Vi har nådd ut til ungdom i psykisk nød. Vi har skapt relasjoner med mennesker som trodde de alltid kom til å være alene. Vi har forhindret selvmord og selvskading. Vi har gitt muligheten til mennesker å bevege seg videre fra en vanskelig fortid med kunst og vakre arr. Nå er det på tide at vi får med oss andre store organisasjoner, institusjoner og nasjoner på et prosjekt alle kan føle nærhet til. Vårt mål er å danne en offentlig dag hvor mobbing blir satt i fokus på et helt annerledes og fundamentalt nivå. Vi må inntre i en verden fylt med tabu, skam og harme, mentale hverdager. Vi skal ikke demonisere eller de-humanisere individer som mobber, men heller gi ressurser til de vi snakker med slik at mobbing blir til noe man kan kollektivt utarbeide av samfunnet vårt. Vår lidenskap til å hjelpe andre mennesker skal fremtre i en offentlig arena, med en slik taktikk at ingen kan feie oss under teppet. Vi skal ikke gi oss før dette etableres som en offentlig dag: Verdensdagen mot mobbing , 20. September.