Beta

Ja til snarvei for oss som kommer fra Marius Skadsems vei og Jønningsheiveien området

Til: naboer

Du vett du e fra Sandnes når det er 15 gater eller flere som ble berørt av den nye "skolegården" på Stangeland skole. Vi må nå kjøre jorden rundt for å komme ut på motorveien eller hvis man vil til Smeaheia, Soma, Sola eller til motorveien. Hvorfor blir det ikke bygget en snarvei som fører enten ut til Smeaheia eller til motorveien? Det er mest tungvindt for de som kommer fra Marius Skadsemsvei, Somahagen, Tulipanveien, Krokusveien, Jønningshagen, Liljeveien. Alle gatene ved Jønningsheiveien og opp til Tronesgeilen må også kjøre jorden rundt. Er det mulig at alle i disse gatene kan slå seg sammen å kreve en snarvei av kommunen?? Gatene ved Jønningsheiveien er: Lyngveien, Villaveien, Fiolveien, Symreveien, Sleireveien, Irisveiek Tronesgeilen, Vivendelveien.
Samtidig er det umulig for de langs hele Marius Skadsems vei å få parkere både av besøkende og de selv som igjen fører til at de stjeler parkeringsplassene til de i Jønningsheiveien. Hvorfor holde på sope problemene over til nabogatene framfor å få til en bedre ordning for alle og en hver i disse gatene??...
Det mest idiotiske er at bilene som skal inn til Solaveien som skal "hjem" må vente seg ihjel og skaper farlige situasjoner når de kommer fra motorveien, Soma f.eks å må vente seg ihjel til de bilene som kommer fra Sandnes slipper dem forbi eller er såpass oppegående og greie at de tar seg tid til å stoppe opp for å slippe oss inn. Krysset mellom Solaveien og Postveien er også helt forferdelig og farlig fra lyskrysset og er så og si 10 til 15 min omvei for oss opp i getto Stangeland. ??????
Smeaheiveien kunne blitt den nye snarveien! Bred nok og mangler bare asfalt, rundkjøring?? og krysse Solaveien. Da kunne den startet ved Tronesgeilen og vært langs Østerhus Arena og nedfor Ormeskogen. ??

Signeres av: Alle som ble berørt da skolen fikk veien stengt