UTBYGGING - NEI TAKK!

Til: Alle beboere på Gressvik og i Fredrikstad

Ny kommuneplan skal snart vedtas, og det legges opp til 120 nye boenheter på øst- og vestsiden av fjellet Galoppen på Gressvik.

Vi er en gruppe naboer i Bureveien og Nordre Galoppen som ønsker å bevare dette området som friområde. Området er viktig å bevare, da alle andre grønne områder på Gressvik er nedbygd med hus og leiligheter. Det er viktig for oppvekstmiljøet å bevare friområdene som er igjen. En utbygging vil etter vår mening også ha negativ påvirkning på nærområdet, samt for eiendommene som grenser til Galoppen. Planen skal opp til godkjenning i Planutvalget 28 Mai, Formanskapet 4 Juni og Bystyret 18 Juni.

*Området er regulert til friområde i dag. Vi ønsker at området skal forbli en grønn lunge i et ellers tettbebygd strøk.

*Det planlegges ca 50 nye vestvendte boenheter i forlengelse av Nordre Galoppen. Det vil gi en betydelig økning av biltrafikken i småveiene mellom Galoppen og Storveien. Økt trafikk og støy vil gjøre det mindre trivelig å bo i området.

*70 nye boenhetene på østsiden av Galoppen vil øke trafikken i Gressvikveien og på sydsiden av Galoppen mot Storveien.

*Bureveien og Nordre Galoppen er bratte, smale og dårlig vedlikeholdte veger som ikke er dimensjonert for mye trafikk. Eksisterende problemer ved snørydding og søppeltømming vil øke.

*Hvis utbygger skal utvide adkomstveiene kan det bety at det må eksproprieres grunn fra flere av oss som bor her i dag. Ekspropriasjon av folks eiendommer for å kunne bygge ut et friområde vil være uforholdsmessig store inngrep. Det er også usikkert hvordan økt trafikk vil påvirke eiendomsprisene i området.

*Utbyggingen vil øke presset på lokale skoler og kommunale tjenester.

Vi ønsker å fremme våre synspunkter til politikere og administrasjon i Fredrikstad kommune før 28. mai, og samler underskrifter fra de som ønsker å vise sin støtte. Underskriften er kun for å vise at dette betyr noe for mange av oss som bor her, og er ikke forpliktende på noen måte.

Beboere i Bureveien og Nordre Galoppen

30.05.2020

Vi har nå passert 400 underskrifter! I tillegg har vi over 70 underskrifter på papir- TOTALT OVER 470!
Vi vet ikke hva resultatet blir, så vi fortsetter kampanjen med å samle inn underskrifter!

24.05.2020

VI HAR NÅ PASSERT 350 UNDERSKRIFTER!!!
I tillegg har vi samlet inn mer enn 60 underskrifter på papir, så totalt har vi nå over 410! Vi vil nå presentere våre synspunkter til politikerne i Fredrikstad!

22.05.2020

!!! FOR EN RESPONS !!!
Igjen, takk til alle som støtter denne saken! Vi har nå mottatt 319 underskrifter som er helt fantastisk! I tillegg har flere signert manuelle lister som er lagt ut på Gressvik.

21.05.2020

Takk for alle underskrifter i denne saken!
Responsen har vært helt utrolig - vi har mottatt mer enn 200 underskrifter siden kampanjen ble lagt ut i går. Det er tydelig at dette har engasjert folk på Gressvik og i Fredrikstad.
Målet nå må være å samle inn 300 underskrifter som iflg. kommuneloven er grensen for at kommunestyret må behandle såkalte innbyggerforslag.
Del gjerne denne linken til venner og bekjente!

Mvh Beboere i Bureveien og Nordre Galoppen
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer