Blåkors ung, ungdommens andre hjem

Til: Blå kors

Vi ønsker at blåkors revuderer nedprioriteringen de har gjort ovenfor avdelingen blåkors Ung. De har valgt å kutte ned ungdomstilbudet fra 4 dager i uken, til annehver fredag og lokalet er forrandret fra haven til vision. Blå kors ung for oss er et ekstra hjem, et fristed der vi kan være oss selv, spille uno og prate om koselige ting eller hendelser som plager oss. Det pleide å være et sted der alle var velkommen, uansett hvem du er og hvilken bakgrunn du har. Det ble servert god middag gratis til alle ungdommene som kom på besøk, og vi lærte om hverandres kulturer både med mat og hva vi sier før vi spiser. Første man legger merke til når man kommer inn i blå kors ung er samholdet, latteren, sorgen, gleden og vi hører stemmer som spør hva vi skal spise i dag. Vi ler av hverandre når vi taper eller jukser i uno. Du hører språk fra over hele verden. Men hva er blå kors ung uten Mia? Hvor skal jeg starte, hun er morsrollen i blå kors ung, du kan prate med henne om alt, hun passer på deg som sitt eget barn. Hun har så mye medfølelse og hun har kjempet for blå kors ung men nå er det vår tur. Jeg ønsker at alle underskriver kampanjen og redder det andre hjemmet til ungdommene i Kristiansand. Vi ønsker å få «haven» tilbake slik at vi kan lage enda flere minner der. Vi ønsker å få tilbake de samme rutinene vi hadde før dere valgte stedet vårt bort.

Signeres av: Blå kors