Beta

Nei til palmeolje i Freia`s produkter

Til: Embla Marie Justine Andersen

Vi er en gruppe på åtte elever på tiende trinn på Nannestad ungdomsskole, som jobber for at Freia skal minske bruken av palmeolje i produktene sine. Grunnen til at vi har valgt og jobbe med dette temaet er fordi det rammer ikke kun det ville dyrelivet i regnskogen, men også menneskeligheten som helhet med tanke på global oppvarming.

Freia forklarer seg på nettsiden deres med at palmeoljen bidrar til den konsistens på sjokoladen de ønsker. De påstår også at palmeoljen er bedre for helsen en andre oljer, noe det ikke er. Palmeolje er verken bra for miljøet eller menneskekroppen. Og grunnen til at oljen blir brukt er fordi den er billig og gir en spesiell konsistens og smak. Så da kommer det viktige spørsmålet "hvor viktig er konsistensen på påskeeggene til Freia? Og hva er det verdt og ofre"

Vi har valgt og legge en underskriftskampanje på siden slik at flere kan være med på og bidra. Desto flere vi er, desto større er sjansen for og gjøre noe med dette problemet.

På siden vil vi legge ut fremgang og nyheter i prosjektet. Skriv gjerne under på prosjektert og lik å del siden gjerne. SKRIV GJERNE UNDER!

Signeres av: ALLE SOM VIL