JA til offentlig register over dømte pedofile i Norge!

Til: Personvernnemnda/Regjeringen

Personvernloven beskytter enkeltindividers muligheter for privatliv, selvbestemmelse og selvutfoldelse. Personlvernloven beskytter også pedofile overgripere. Jeg mener at mennesker som har og oppnår personlig glede av og utnytte, samt ødelegge livet til uskyldige barn, ikke har rett til å bli omfattet av denne loven. FÅ blir tatt, og de som blir tatt får som kjent altfor mild dom. Forstå tankegangen til en pedofil de som kan, men for dem så handler disse overgrepene om egen seksualitet. Seksualitet er noe vi mennesker ikke klarer å kontrollere. Så selv etter en evt sonet dom, vil disse menneskene begå de samme handlingene om igjen. Politiet gjør sitt, men pga mangel av bevis er det mange pedofile som kun er under etterforsking. Disse etterforskningene kan ta mange år og i løpet av disse årene, tenk da på hvor mange barn som blir rammet!? Spørsmålet blir da: HVEM beskytter barna våre i mellomtiden? HVA kan vi som foreldre gjøre, når vi ikke vet HVEM vi skal beskytte barna våre mot. Pedofile bærer ingen merkelapp, de ser ut som deg og meg og det kan være hvem som helst. Med et offentlig register over pedofile som er dømt, så er jeg sikkert på at vi vil kunne ha en bedre mulighet til å forhindre overgrep i Norge. Vi kommer til å vite hvem de er, hva de heter og hvor de bor. Og som foreldre, mener jeg vi har krav på dette. Pedofile må stoppes! Barna våre er mer verdt!!