Ja til publisering av forelesninger på nett

Til: Universitetet i Oslo

Denne underskriftskampanjen vil kjempe for at det skal utarbeides felles retningslinjer for alle fakulteter for opptak av forelesninger og ikke lenger være opp til den enkelte utdanningsleder. Retningslinjene må gå ut på at alle fakulteter må tilby studentene opptak av forelesninger. Dette må gjøres for å sikre at det ikke skjer forskjellsbehandling av studentene mellom de ulike fakultetene.

Opptak av forelesninger er et tiltak som vil gjøre studiehverdagen enklere for alle studenter. Spesielt kroniske syke, småbarnsforeldre, studenter i arbeid eller studenter som tar overlappende emner vil ha stor nytte av opptak av forelesninger. For mange vil tilbudet om opptak av undervisningen bety forskjellen på å fullføre en utdannelse eller falle fra. Per dags dato er det opp til de ulike fakultetene og emneansvarlig å avgjøre om de vil tilby opptak av forelesninger. Ikke bare kan dette ta fra mange studenter sjansen til utdannelse, men det vil også være store forskjeller mellom tilretteleggingsnivået og tilgangen til læringsressurser fra fakultet til fakultet og emne til emne. Dette gjør at studenter med samme utfordringer diskrimineres ved at de får ulik tilrettelegging ved UiO.

Signeres av: Alle som er affiliert med Universitetet i Oslo (UiO)

15.05.2022

Da har vi fått samlet inn 198 underskrifter!!! Vær så snill å fortsett å skriv under og del!
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer