Bytt ut boken "Hvordan lager man en baby" av Anne Fiske med en annen bok i barnehagen!

Til: Alle barnehager

Mange foreldre ble skremt og overrasket over at boken "Hvordan lager man en baby" av Anna Fiske leses for barn i barnehagen. Mange av foreldre har ikke anelse om at det er denne boken som blir brukt. Dette er en bok som går for detaljert inn på seksualitet, og kan ikke leses med formål om å hindre seksuelle overgrep, eller lære barna å sette grenser når det kommer til egen kropp. Det finnes andre bøker som er mer relevante for å oppnå dette. Denne boken viser altfor detaljert hva voksne gjør.

Er du enig i at ditt barn som er på barnehage alder ikke må vite eller se hvordan kjønnsorganene møtes, hva som skjer når «de møtes» og hvilke lyder man lager ved samleie? Signer denne. Boken
"Hvordan lager man en baby" av Anna Fiske må byttes ut med en annen bok som ikke går så detaljert inn på dette med samleie. Boken utsetter barn for noe som de enda ikke har mulighet til å forstå, og ikke burde vite så detaljert! Boken «normaliserer» seksualitet og barn kan forstå dette som at det er normalt, siden de så det samme i en barnebok!??