Behold Eline som pedagogisk-psykologisk rådgiver i PPT i Hole kommune

Til: Foresatte og øvrige innbyggere i Hole kommune

Til alle innbyggere i Hole kommune!

Alle kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre litt.
Vær så snill å underskriv dette oppropet!

Eline Grelland Røkholt arbeider som pedagogisk-psykologisk rådgiver i PPT i Hole kommune. Hun har en enorm spisskompetanse og kapasitet. For å nevne noe, så sitter Eline som vara i sentralstyret og er nestleder i hjelpetjenesten til Løvemammaene, har publisert bøker og fagstoff nasjonalt og internasjonalt. Hun holder foredrag i fagmiljøer over hele landet. Hun ble ansatt i 100 % stilling i Hole kommune i 2021, hun har i 2023 vært i 40% ulønnet forskningspermisjon med samme antall arbeidsoppgaver tilsvarende 100% stilling. Eline ønsker å fortsette sitt prosjektarbeid og samtidig jobbe for at barn og unges rettigheter ivaretas i Hole kommune, da i en 60% stilling. Kommunen har bestemt at hun må gå tilbake til sin 100 % stilling. Dette har Eline ikke mulighet til å innfri, hun har dermed måtte si opp sin stilling.

Dette kan ikke passere i stillhet. Vi kan ikke la denne spisskompetansen gå ut av kommunen vår.

Vær så snill å undertegn!

Øvrig bakgrunn:
Eline Grelland Røkholt (født 1973) er utdannet pedagogisk-psykologisk rådgiver (2001) fra UiO, og har master i barnehagepedagogikk fra HiOA (2010). Hun har arbeidet som rådgiver i spesialisthelsetjenesten ved OUS og Ahus knyttet til sorg ved dødsfall. Hun har lang erfaring fra sorgstøttearbeid, og utviklet støttemetoder, til barn, ungdom og deres familier, gjennom klinisk praksis og forskning. Hun underviser, og har publisert bokkapitler og vitenskapelige artikler i forbindelse med arbeidet. Hun deltok i Helsedirektoratets nasjonale etterlattearbeid etter terroren 22. juli 2011, og i forskning om foreldre til overlevende ungdom fra Utøya ledet av Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress.

Hennes interessefelt er forståelse av små barns sorg, ungdom som sørger og skolens oppfølging av skolefaglige endringer i sorg og krise. Røkholt arbeider i dag i PPT (Pedagogisk-psykolgisk tjeneste) med fokus på oppfølging av alvorlig skolefravær, og i organisasjonen Løvemammaene med ansvar for barnepalliasjonsprosjektet Bære sammen støttet av Hdir og som pedagogisk-psykologisk rådgiver i Løvemammaenes hjelpetjeneste.