MAKE ANDAKTEN GREAT AGAIN

Til: Kristelig Gymnasium - styret

KG er ikke bare en skole. KG er mer enn en skole. KG er aksjonen, KRIK, Singers, kor, Laget, teateret, et og sist, men ikke minst andakten, som alle bygger på et kristent verdigrunnlag. Det er alle disse tingene som gjør KG til MER ENN EN SKOLE.

Før skoleåret 2017/18 besluttet ledelsen ved KG å gjøre en endring når det gjelder andakten. Den skal nå være kortere, ikke inneholde beskjeder, og kalles "ord for dagen". Dette er en endring som svekker KGs status som mer enn en skole.

Det var nemlig andakten som skapte engasjementet som gjør KG til mer enn en skole. Fraværet av beskjeder gjør det vanskeligere for aksjonen å skape entusiasme og innsatsvilje. Det gjør det vanskeligere å opplyse om korøvelser. Og det gjør det vanskeligere for KRIK å minne oss på å ta med en venn - to eller fem - i gymsalen på fredager.

Elevene på KG savner å høre kjente og ukjente stemmer til elver å lærere på morgenen. Stemmene av fellesskapet. Stemmene so minte deg hver dag på hvilket felleskap du var en del av.

"Ord for dagen"? Det er ikke KG. Det er bare tre ord som er vanskelig å si i riktig rekkefølge. Det er ANDAKTEN og beskjeder som er KG. Det har vært KG i over 100 år og skal være det i 100 år til!

Skriv under for å vise at du er enig!
Andakten er det som gjør KG til KG.

Let's
MAKE ANDAKTEN GREAT AGAIN!

Signeres av: Elever, lærere, ansatte og foreldre ved Kristelig Gymnasium