La oss få hundesertifikat i Norge

Til: Justisdepartemanget

Et eier problem IKKE et rase problem!!!
Ja slik lyder mine første ord og jeg tror de fleste forstår hva dette går i bare med å lese de 7 ordene.
Her i Norge har politikerne tatt noen valg med tanke på hundeloven som de over hode ikke har hatt vitenskapelig fakta til å bakke opp før de gjorde valget. Forsøket var og få bort kriminaliteten å hundeangrep, men sanheten er at etter denne loven om å forby enkelte hunderaser tredde i kraft så har det verken blitt mindre kriminalitet eller hundeangrep, begge har bare gått opp. Det som folk må forstå er at det som regel ikke er hunden som er problemet men eieren, hunden er den fødte "kopimaskin" med tanke på at den "kopierer" sin eier. Er du en tøffing så er det stor fare for at hunden din blir det også, det er som å vanke i feil miljø med feil omgangskreds, det blir bare tull ut av det. Men for at man ikke skal trekke tilbake lovene som er satt og lage kaos å oppstandelse i hele landet, burde man heller innføre sertifikat på hund at ingen hunder er ulovlige men at man må være godkjent av et organ for å ha den, samme hvilken hunderase det dreier seg om for det er flere som i dag har hund som over hode ikke skulle hatt en. Hadde man innført et slikt system så ville dette vært merkbart både hos politi og helsevesen. Om man videreutvikkler det systemet som i dag brukes for id merking på dyr så er man nesten i mål, derfra er det bare for veterinærer, politi og NKK (sikkert flere) som kan få adgang til databasen å godkjenne/avslå søknader. Man måtte hatt et slikt system at man MÅTTE gått til veterinær hver halvår/år å man måtte ha hatt div kursing.
Det er mye som kan gjøres bedre i forhold til det vi har i dag av hundelov, men det er ingen som gjør noe stort med det. Så send denne kampanjen rundt til ALLE du kjenner slik at vi får så mangen underskrifter som mulig, for dette blir videresendt.

Jeg kunne sikkert skrevet mye mer, men det grunnleggende er der ;-)