Ja til at Media, Ikt og Design skal inn under Mediefag

Til: Studenter og lærere ved høgskulen i Volda

Studielinjen Media, IKT og Design ligger i dag under kulturfag ved Høgskulen i Volda, et valg både vi elever og lærerne våre er meget misfornøyde med. Når linjen ble startet for flere tiår siden, var den rettet mot lærere og IKT noe som forklarer hvorfor den ble lagt under Fakultetet for kulturfag.

Siden den gang har den utviklet seg mye og er i dag ansett som en viktig linje der morgendagens medieprodusenter kan få den lærdommen de trenger. De aller fleste på denne linjen søkte seg inn på MID grunnet det gode omdømmet til mediefag i Volda.

Dermed var det et slag i ansiktet for mange av oss å få vite at denne linjen ikke går direkte under Mediefag her i Volda. Linjen er nedprioritert og underfinansiert av Høgskulen, noe som medfører at vi ikke får adgang til samme utstyret og ressursene som andre medielinjer gjør. MID - elevene er i tillegg separert fra de andre mediefagene på skolen, dette gjør samarbeidet på tvers av linjene meget vanskelig.

Vi som er elever og lærere ved Media, IKT og Design, samt elevene ved de ulike mediefagene på høyskolen, er enige om at en sammenslåing der MID blir tatt inn under mediefag ikke bare vil forsterke MID men også de andre medielinjene.

Dette vil åpne opp for større grad av samarbeid mellom de ulike medielinjene og vil føre til at nivået på samtlige medieutdanninger blir hevet. Dette vil bidra til å styrke Høgskulen i Volda som en av de ledende utdanningsinstitusjonene for mediefag i Norge.

Derfor ønsker elever og lærere ved Media, IKT og Design studielinjen ved Høgskolen i Volda, samt elever og lærere under Fakultetet for mediefag ønsker at MID skal bli en del av mediefakultetet.

Signeres av: Studenter, lærere og tidligere studenter ved Høgskulen i Volda

04.05.2016

Hei!
Det er blitt en omformulering i første avsnitt. Det endelige dokumentet som vil bil levert til skolen vil ha teksten: "et valg vi elever er meget misfornøyde med."
ikke "et valg både vi elever og lærerne våre er meget misfornøyde med."

mvh Hallstein
Få varsel på e-post når eieren skriver oppdateringer