Legalisering av cannabis

Til: Stortinget

Jeg har en drøm: denne drømmen er at en dag vil Norge legalisere cannabis. Nøyaktig hva skjer hvis cannabis blir legalisert? Jo det skal jeg fortelle dere, det blir mye mindre kriminalitet hvis cannabis blir legalisert. Grunnen til dette er at når man røyker hasj eller gress så må man innom kriminelle miljøer, og det er nøyaktig dette som gjør cannabis til en "gateway drug". Mange personer som aldri har rørt planten eller som har fått en dårlig form av planten vil nok si at dette er galskap. Vel jeg kan bare si med en gang, cannabis er ikke som de viser på tv, du begynner ikke å hallisunere, du får en form der du blir kreativ, du blir avlsappet og får et bedre humør. Personlig så drikker jeg ikke mye alkohol, jeg velger heller å slappe av og se på tegnefilm med en joint på en fredags kveld enn å gå ut på byn for å drikke meg full, dumme meg ut, å dagen etterpå være fyllesjuk. Har det vært folk som har havnet i psykose av cannabis? Ja det har det, men det har og vært folk som har havnet i psykose av alkohol faktisk flere som har havnet i psykose av alkohol, noen personer tåler rett og slett ikke alkohol, samme går for cannabis. Planten er ikke fysisk avhengihetskapende, samme går for alkohol hvis en person blir avhengig av alkohol eller cannabis går det mest på psyken til denne personen. Til slutt vil jeg bare si, har vi som et samfunn tenkt på hvor mange som røyker cannabis nå og da som må nave fordi de har blitt tatt av politiet? En arbeidsgiver vil ikke ansette en kriminell person, og hvis du har blitt tatt med en joint av politiet vel i samfunnet sine øyne er du da en misbruker. Det er så mange som røyker cannabis av og til som aldri kan få seg en jobb pågrunn av at planten er ulovlig! Det er en skandale! Cannabis er ikke bare en koselig plante som øker matlysten, men det er også en plante som kurerer sosial angst, deprisjoner, svekker symptomene til folk med asperger, eller folk med ADHD, personer med leddgikt får mindre smerter etter kort etter å ha tatt et par trekk. Eneste jeg ser med å legalisere cannabis er vinn, det blir lavere kriminalitet, litt mindre arbeidsledighet, og ikke minst hasjrøykere som ikke trenger å være redd for å bli dømt lengre å bli sett på som en narkoman av andre.