Stopp galskapen som er skissert på Dronning Sonjas plass!

Til: Ålesund Kommune

"Den nye bearbeidelse av Dronning Sonjas plass skal gjennom bygningsvolum og landskapsbearbeiding skape en skjermet plassdannelse, som henvender seg ut mot Brosundet. Utformingen skal harmonere med avslutningen på Brosundpromenaden og Notenesparken. Utformingen av det nye bygningsvolumet skal utformes med arkitektonisk kvalitet i verdensklasse."

Dette står å lese på Byutvikling i Ålesund - Sydsiden sin side.

Dette er GALSKAP! Et slikt bygg i disse omgivelsene er en skjærende kontrast til eksisterende bebyggelse, og er vår mening HELT uakseptabelt på Dronning Sonja's Plass!! Vi HAR allerede en arkitektur i verdensklasse rundt Brosundet!

Vi er for en modernisering av byens sørside, men moderniseringen bør stoppe ved rådhuset, Hellebroa! Brosundet og byens særpreg må og skal tas vare på fra Hellebroa og nordover.
Vi er for en oppgradring og modernisering av byens sørside, men ellers bør byens sentrum bevares i størst mulig grad!

Stopp den skisserte utbyggingen av Dronning Sonjas Plass!

Gå til vår Facebook gruppe for mer informasjon og bilder, og vi er takknemlig for alle nye medlemmer som er med og engasjerer seg for å stoppe denne galskapen før byen igjen får et "signalbygg" som skriker mot oss!