Ja til buss for alle i Tananger

Til: folk som skal til eller fra Tananger

Vi som bor i Storemyr / Rodamyrområdet på Tananger reagerer på de foreslåtte planene om å legge ned busstoppene på Storemyr, Tananger, når utbyggingen av Jåsund er fullført.

Rådgiver i fylkeskommunen; Tore Jensen som har uttalt seg i Solabladet om saken sitter opplagt på fullstendig feil fakta når han hevder at det er liten eller ingen bruk av bussholdeplassene i disse områdene. De er tvertimot aktivt i bruk, og en nedleggelse av disse holdeplassene stiller vi oss uforstående til. Det vil gjøre avstanden til nærmeste bussholdeplass mer enn 1 km lang for en stor del av boligområdet.

Kan man finne en mer konstruktiv måte og løse utfordringen på enn å vanskeliggjøre kollektivbruken for svært mange brukere?

Vi mener et forslag til løsning kan være å legge busstraseen, som i dag, forbi Notveien og ta med seg Storemyr etc ned til RV 509 og snu i rundkjøringen og tilbake til Notveien, får så å svinge opp til Myklebust og Jåsund for å innlemme de nye områdene.

Vi mener det ikke er klokt å utelate etablerte boligfelt til fordel for nye - det er et stor tilbakeskritt på toppen av de nedleggelsene som allerede er gjort på Tananger. Det må legges til rette for kollektivbruk, og ikke vanskeliggjøre det så mye at folk ikke ser det som et aktuelt alternativ.

Vi ber de ansvarlige i Kolumbus og Fylkeskommunen å snu i denne saken, og komme med et konstruktivt forslag.