Gi oss familier, privatepersoner, dyreinteresserte, lag og klubber RETT til å få et .no domene!!! Ikke tving oss til .com og .eu !

Til: Norid (Norsk Registreringstjeneste for Internett Domenenavn)

Norge er snart det eneste land i verden hvor privatpersoner i landet IKKE kan kjøpe sitt eget nasjonale domenenavn! Når familien Nilsen ønsker å kjøpe et domenenavn til sin egen hjemmeside! De kan ikke kjøpe www. familienNilsen.no til hjemmeside sin, men skal kjøpe www. familienNilsen.com (eller .net, .org, .eu), hvilket ikke er noe problem!?

Skal du kjøpe www. familienNilsen.no (hvis det er ledig), skal du i Norge starte en virksomhet for å få mulighet til å kjøpe domenet! Jeg mener tiden har løpt litt vekk fra denne overbeskyttelse av de norske .no domener (se bare på våre naboland, Sverige og Danmark, hvor størstedelan av de nye .se og .dk domener blir benyttet av privatpersoner). I dag kan ALLE med en internett adgang lage en hjemmeside og mange familier, klubber, foreninger har fått sin egen hjemmeside på internett.

Er du enig med meg i at ALLE norske menn og kvinner, som ønsker sitt eget NORSKE domenenavn til sin hjemmeside, skal ha lov til å kjøpe dette? Så slå et slag i luften, sammen med meg på denne lille kampanje :-)

Det er NORID (Norsk Registreringstjeneste for Internett Domenenavn) som håndterer og administrerer kjøp av .no domener! Kanskje kan vi sammen få dem til å løsne litt opp?

Se mer om (de håpløse) reglene her: http://www.norid.no/navnepolitikk.html

Signeres av: ALLE med en god mening om dette....